Thursday, September 17, 2009

Kem 1 Malaysia

Tak sabar-sabar lagi nak pegi Kem 1 Malaysia anjuran Jabatan.Saya akan di Titiwangsa selama 4 hari 3 malam.Iaitu pada 2 Oktober 2009 hingga 5 Oktober 2009.Ni first time saya pergi kem anjuran jabatan.Dalam semua tahun 5,2 orang sahaja yang terpilih iaitu saya dan Nurul Syuhada.Cikgu suruh pilih perempuan sahaja.Mula-mula Nurulain Hadirah yang pergi bersama saya tapi malangnya ibu die tak kasi pergi sebab ibu die ade tempah kem lain pada tarikh yang sama.Selepas itu ada seorang lagi kawan saya,namanya Eisya,die hendak masuk,bila Nurulain Hadirah masuk(sebelum Nurulain Hadirah mengetahui dia tidak akan pergi)Eisya siap berdoa dan solat hajat lagi untuk memasuki kem itu semata-mata kerana saya.Dia cakap "Eh awak,kite nak pergi kem ngan awak tapi Ain dah masuk jadi tak dapatlah nak masuk".Die berkata dengan hampa.Pastu die cakap lagi "Tak pe malam ni kite nak solat hajat banyak-banyak supaya Ain tak masuk"(macam-macamlah Eisya ni).Pada keesokan harinya Eisya taulah yang Nurulain Hadirah tidak akan masuk.Die melonjak kegembiraan,selalu senyum.Macam haritu hari yang terbaik baginya.Tapi bile die balik rumah,die menyampaikan hajat yang die ingin pergi ke kem itu...MAlangnya ibunye juga tidak kasi ke kem itu kerana ada urusan lain.Pada keesokkan hari nye.Die menyerahkan borang kepada Nurul Syuhada.Nasib Syuhada baik, ibunya kasi pergi ke kem itu...dan bermula lah saya dan Syuhada sibuk berbincang tentang kem itu.Cikgu cakap kem tu nanti ade bagi baju dan kasut percuma...mesti best..

Itulah cerita mengenai Kem 1 Malaysia

p/s:*sesiapa yang baca coretan ini yang akan pergi ke Kem 1 Malaysia tu saya mengucapkan selamat berkenalan dan sila memberitahu saya di bahagian comment.Saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Kiaramas,Zon Sentul...Sampai inilah setakat ini coretan saya.

Sekian Terima kasih~The End

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    tolong kirim salam dekat syuhada,nama saye raja muhamad zulqarnain.tolong bagitau dia skola maner skarang..lamer x jumpe..saya pun masok program 1 malaysia

Post a Comment